13.02. Lehdistötiedotteet

ICT-taloksi kasvanut Tampereen Puhelin jatkaa ennätystahdissa

Tampereen Puhelimelle vuosi 2017 oli ennätyksellisen hyvä: liikevaihto kasvoi 14,1 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa 18,7 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna. Kannattava kasvu juontuu yrityksen panostuksista asiakaslähtöiseen palveluun. Myös alkanut vuosi näyttää hyvältä, ja parhaita kasvunäkymiä odotetaan yritysten ICT-ulkoistuksissa.

Tampereen Puhelimen vuosi 2017 lukuina:

•Liikevaihto 14,1 miljoonaa euroa (12 miljoonaa euroa vuonna 2016)

•Liikevoitto 903 000 euroa (800 000)

•Käyttökate 2,7 miljoonaa euroa (2,3)

•Omavaraisuusaste 47 % (45)

•Sijoitetun pääoman tuotto 11,1 % (11,3)

Kolminkertainen kasvu IT-liiketoiminnassa

Tampereen Puhelimen IT-palveluille on nyt kova kysyntä, mikä näkyy asiakasvirroissa: IT-liiketoiminnassa kasvua edellisvuoteen oli huimat 200 %.

Toimitusjohtaja Janne Aaltonen näkee kasvun olevan seurausta panostuksista ratkaisujen asiakaslähtöisyyteen sekä henkilöstön hyvinvointiin.

–Hyvin toimiva IT on yrityksille kilpailuetu, ja markkinoilla on Tampereen Puhelimen mentäväaukko. Yrityksemme kunnianhimoisena tavoitteena on kehittää IT-palvelumme, -teknologiamme ja -toimintamallimme tasolle, joka mahdollistaa markkinajohtajuuden tulevien vuosien aikana, Aaltonen linjaa.

Kirkkaassa kärjessä suosittelussa
Tampereen Puhelimen asiakasmäärät ovat ylittäneet reippaasti 34 000 asiakkaan rajapyykin. Voimakkaassa kasvussa oleva yritys on pitänyt lujasti kiinni palvelunsa laadusta, ja Tampereen Puhelimen nettosuositteluindeksi (NSI), 63, onkin kirkkaasti alan toimijoiden kärjessä.

Henkilökohtaiseen palvelulupaukseen nojaava yritys haluaa olla suositelluin myös työnantajamielikuvaltaan.

–Kasvu ei onnistu ilman innostunutta henkilöstöä. Teimme viime keväänä isonorganisaatiouudistuksen. Väliportaat on poistettu ja johtoryhmä lopetettiin. Vastuuta ja vapautta on annettu työntekijöille. Tampereen Puhelimen yrityskulttuuri
perustuu vahvasti luottamukseen ja kasvuluvut kertovat, että muutosta on viety oikeaan suuntaan, Aaltonen toteaa.

Lisätietoja: Janne Aaltonen, toimitusjohtaja, Tampereen Puhelin Oy, puh. 050 359 8285
janne.aaltonen@tampereenpuhelin.fi

Tampereen Puhelin Oy on tietoliikenne- ja ratkaisutalo, joka tarjoaa ICT-ulkoistuksen, valokuiturakentamisen, viestinnän ja viihteen palveluita yritysten, taloyhtiöiden ja kuluttajien tarpeisiin.