Uutta joka tuutista!

Olen ennenkin hehkuttanut talostamme löytyvää muutosmyönteisyyttä ja taipumusta toivottaa uudistus tervetulleeksi. Tuntuu, että nyt uutta on näköpiirissä enemmän kuin ehkä koskaan aiemmin.

Olemme mukana toteuttamassa Tampereen korkeimmaksi asuinrakennukseksi rakentuvaa Luminarya, jonka poikkeuksellisuus ulottuu toimittamaamme tietoliikenneratkaisuun. Lisäksi lähdimme pioneereina Pirkanmaalla testaamaan, saadaanko osaa Viialaan rakentuvan tukiaseman sähkönkulutuksesta tuotettua kannattavasti aurinkoenergialla.

Olemme myös prosessoineet sitä, millaisia kehityspolkuja haluamme tarjota asiakkaillemme. Kun esimerkiksi ohjelmistot ja sovellukset päivittyvät tämän tästä, kuinka varmistetaan henkilöstön valmiudet hyödyntää käytössään olevia järjestelmiä täysipainoisesti? Tutkittu juttu kun on, että tehottomuus ja hankaluudet ohjelmistojen käytössä syövät työaikaa ja -motivaatiota. Ja vastaavasti oppimalla ketterämpiä keinoja hyödyntää järjestelmiä, säästää aikaa ydintekemiseen ja parhaimmassa tapauksessa innostuu siitä uudella tavalla. Tämä on sitä uuden oppimista, kasvun mahdollistamista, askeleen venyttämistä ja aitoa kumppanuutta, jota haluamme tarjota: emme myy tuotetta vaan tarjoamme mahdollisuuden kehittyä kanssamme jatkuvasti.

Tulevaisuuden miettiminen  herättää mukavia kysymyksiä. Miksikä sitä alkaisi? Osaako tehdä oikeita valintoja? Nyt työn alla olevat muutokset ovat suurempia, kuin mitä olemme tähän asti kokeneet. Uudistumien ja muutokset edellyttävät myös kokeilun halua ja uskallusta. Uskon, että asiakkaita ja henkilöstöä kuunnellen,  yhdessä kumppaneiden kanssa pysymme luomaan jotain aivan uutta.

Toivotan asiakkaillemme & yhteistyökumppaneillemme aurinkoisia päiviä, kylmiä tuutteja!

Hyväntuulisin kesäterveisin,

Janne