Salaamattomien SMTP-palveluiden käyttö 1.8.2018 alkaen

Viestintäviraston määräyksestä Tampereen Puhelimen täytyy estää sekä kuluttaja-asiakkaiden että osan yritysasiakkaiden salaamattomien SMTP-palveluiden käyttö Tampereen Puhelimen verkkojen ulkopuolelle. Käytännössä tämä voi ilmetä siten, että pystyt vastaanottamaan sähköpostiviestejä, mutta viestien lähetys ei onnistu.

Esto astuu voimaan 1.8.2018 ja on voimassa toistaiseksi.

Jatkossa suosittelemme asiakkaitamme käyttämään salattua sähköpostin lähetystä.

KULUTTAJA-ASIAKAS
Jos sinulla on Tampereen Puhelimen sähköposti, varmista, että sähköpostipalvelusi asetukset ovat seuraavat:
Lähtevän postin palvelin: posti.tpnet.fi
portti 465 ja salaus SSL/TSL sekä tunnistautuminen palvelimelle pakollinen
(portti 25 ei enää jatkossa toimi)

Lisätietoja saat myös linkistä http://www.tampereenpuhelin.fi/fi-fi/tuki/yksityisille/tuki/articleType/CategoryView/categoryId/118/Sahkoposti

Jos sinulla on jonkun toisen palveluntarjoajan sähköpostipalvelu, olethan palveluntarjoajaasi yhteydessä varmistaaksesi oikeat asetukset.

Asiakaspalvelumme auttaa sinua puhelimitse numerossa (03) 455 1000 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@tampereenpuhelin.fi arkisin klo 9 - 17.

YRITYSASIAKAS
Muutos koskee yritysasiakkaita, joilla ei ole käytössä kiinteää ip-osoitetta.

Jos sinulla on Tampereen Puhelimen toimittama sähköpostipalvelu, olethan yhteydessä yritystukeemme puhelimitse (03) 455 4000 tai sähköpostitse yritystuki@tampereenpuhelin.fi arkisin klo 8 - 16.

Muutos voi myös vaikuttaa verkkotulostimien kautta lähetettäviin skannattuihin dokumentteihin. Jotta nämä toimivat myös jatkossa, täytyy myös tulostimien asetukset muuttaa oikeiksi.

Jos sinulla on jonkun toisen palveluntarjoajan sähköpostipalvelu, olethan yhteydessä omaan palveluntarjoajaasi varmistaaksesi oikeat asetukset.

Tampereen Puhelin