Previous Page  2-3 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 2-3 / 24 Next Page
Page Background

2

3

WIREESSÄ 2018

WIREESSÄ 2018

PÄÄKIRJOITUS

MUUTOS ON

MAHTAVAA

NPS-luku kertoo asiakkaiden

suositteluasteesta ja voi

vaihdella -100 ja +100

välillä. Tampereen Puhelimen

luku 63 on valtakunnallista

kärkipäätä mihin tahansa

toimialaan verrattuna.

Tampereen Puhelin tulee tänä vuonna teini-ikään. 15-vuoti-

aana moni alkaa miettiä tulevaisuuttaan: Miksikä sitä alkaisi?

Riittääkö oma osaaminen? Löytyykö oma paikka ja osaako

tehdä oikeita valintoja?

Olen saanut elää ja johtaa muutosta Tampereen Puhelimessa. Vuoden 2015 strate-

giatyössämme aloimme yhdessä miettiä tulevaisuuttamme toden teolla. Linjasimme

visioksemme, että vuoteen 2020 mennessä olemme pk-yritysten ICT-palveluiden

markkinaykkönen. Strategisesti linjasimme, että erotumme palvelullamme, eli raken-

namme tiimin, kulttuurin, palvelut ja prosessit, jotka luovat ainutkertaisen asiakas-

kokemuksen lisäksi liiketoiminta-arvoa asiakkaillemme ja saa heidät vielä suosittele-

maan meitä. Ei mikään pieni juttu.

Olemme tehneet asian eteen isoja muutoksia ja vaikeitakin päätöksiä. Näiden tavoit-

teena on ollut luoda maailman paras yrityskulttuuri – sellainen, joka pohjautuu luot-

tamukseen. Olemme keskittyneet yrityksemme ytimeen, henkilöstötyytyväisyyteen,

ja kun tämä on kunnossa ja strategia selkeä, alkavat asiat syntyä lähes itsestään.

Ehkä kaikesta tästä – muutosmyönteisyydestä – johtuen Tampereen Puhelin on

onnistunut kipuamaan asiakastyytyväisyyden kultaliigaan. NPS-lukumme 63 on

valtakunnallista kärkipäätä mihin tahansa toimialaan verrattuna. Olemme onnistu-

neet siinä, missä haluammekin olla parempia kuin kukaan muu: asiakaspalvelussa ja

asiakastyytyväisyydessä. Asiakkaille meistä on tullut kiinnostava ja jännittävä. Olen

kuullut, että myös henkilöstötyytyväisyytemme nousu näkyy ulospäin. Meistä on tul-

lut haluttu työnantaja: saamme paljon avoimia hakemuksia alan johtavilta asiantunti-

joilta, ja olemme heitä myös rekrytoineet. Tutustut heistä muutamaan tässä lehdessä.

15-vuotiaalle Tampereen Puhelimelle haluan vakuuttaa, että osaamista sinulla on

yllin kyllin, paikkasi ei tunne enää maakuntien rajoja vaan voit rohkeasti lähteä

maailmalle – ja asiakkaita ja henkilöstöä kuunnellen, sekä yhdessä kumppaneiden

kanssa kehittyen pysyt kyllä oikealla polulla. Teinille on kysyntää myös maailmalla ja

me tulemme vastaamaan tähän kysyntään.

Muutos on ainoa mikä pysyy ja väittäisin, että 2018 työnalla olevat muutokset ovat

suurempia, kuin mitä olemme koskaan tähän asti kokeneet. Olemme niihin valmiita.

Tervetuloa, muutos!

Hyväntuulisin terveisin,

Janne Aaltonen,

toimitusjohtaja