04.09. Ajankohtaista

Kovan luokan osaajat tulvivat nyt taloon!

Kolme kokenutta J:tä Tampereen Puhelimen vahvistukseksi

 

 

JOHN POKKINEN (kuvassa vasemmalla)

Service Desk Specialist

 TYÖKOKEMUS: Vuodesta 2000 järjestelmäasiantuntija- ja help desk -tehtävissä isoissa, kansainvälisissä taloissa (mm. Isoworks/Fujitsu). Erityisosaamisena laitteistojen (työasemat, palvelimet, turvalaitteet) asennukset ja ylläpito.

 WIREESSÄ PITÄÄ: IT, myös harrastuksena. Kotona virtuaalimaailmoissa ja sähköautojen rakentelun parissa, nyt alkanut myös ohjelmistopuolen opinnot. Pyöräily odottaa, kun murtunut jalka on kuntoutunut.

 

 

JUKKA JOKINEN  (kuvassa keskellä)

Tietohallintopäällikkö 

 TYÖKOKEMUS: Microsoft- ja Nokia-taustainen pitkän linjan ICT-velho. Toiminut projekti- ja tuotepäällikkönä, tiiminvetäjänä, softapuolen kehittäjänä ja viimeiset 10 vuotta erilaisissa ICT-palvelunhallintatehtävissä. Intohimona liiketoimintakriittisten järjestelmien kehittäminen ja prosessit.

 WIREESSÄ PITÄÄ: Kitaransoitto, koiran kanssa lenkkeily, mökkeily ja luonnossa liikkuminen.

 

 

JARKKO KAUPPINEN  (kuvassa oikealla)

Senior Consultant 

 TYÖKOKEMUS: Asiantuntijatehtävissä ison kokoluokan ICT-taloissa vuodesta 2004.  10 vuotta kehitystehtävissä, joista viimeiset 5 vuotta Fujitsulla ”Lead Architect” -tittelillä. Microsoftin pilvipalvelut on ”se juttu”.

 WIREESSÄ PITÄÄ: Kalastaminen, kamppailulajit (nyrkkeily, thai boxing) sekä juniorijalkapallon joukkueenjohtajana toimiminen.   

                                     

 

WIREESSÄ-HAASTATTELU: 

MILLAISTA OSAAMISTA TUOT TALOON?   

 

John: Olen juurtunut help desk -tehtäviin ja tuon sille puolelle mm. laitteistojen ylläpitoon ja palvelinpuoleen liittyvää vankkaa kokemusta. Työkalut ovat kehittynyt niin paljon, ettei enää ole laitetta, johon ei pääsisi käsiksi etänä. Mutta vaikka laitteisiin pääsee kiinni etänä, ovat kasvokkain tapahtuvat kohtaamiset aiempaa tärkeämpiä.
 

Jukka: Monipuolisuutta, pitkäjänteisyyttä, ratkaisukykyä ja ennen kaikkea kokonaisuuksien hallintaa. En ole bitin viilaaja, vaan pyrin ymmärtämään ison kuvan liiketoiminnan ja ICT:n välimaastossa ja viemään asioita sen pohjalta eteenpäin. Olen ollut mukana toteuttamassa useita isoja muutosvaiheita eri organisaatioissa ja vastannut toimintatapojen kehittämisestä. Uskon, että se tarjoaa paljon sekä omalle organisaatiollemme että asiakkaillemme.
 

Jarkko: Tuon pitkän linjan osaamista IT:n peruspalveluista ja niiden projektitoimituksista. Sen päälle ominta kenttääni ovat Microsoftin pilvipalvelut, mukaan lukien tietoturva- ja identiteetinhallintakysymykset. Lyhyesti sanottuna: tekninen osaaminen ”how to” ja asioiden tekeminen ”hands on”. 

 

 

MIKSI TAMPEREEN PUHELIMEN KELKKAAN?   

 

John: Tämä on monipuolinen talo, jossa pystyy kehittymään monipuolisiin tehtäviin. Kasvun mahdollisuudet ovat valtavat ja se tuo työhön sopivasti haastetta. Nyt, kun huomaan talossa hetken olleena, että myös työympäristössä on kaikki kunnossa, viihdyn täällä kuin kotonani.
 

Jukka: Microsoftilta jäätyäni elin sapattivaihetta, joka oli hetken kivaa, mutta sitten alkoi sormet syyhytä haasteiden pariin. Olin seurannut pidempään Tampereen Puhelinta ja minulle oli jäänyt positiivinen kuva tekemisen tasosta ja rennosta asenteesta. Otin Janneen suoraan yhteyttä ja rekry kävi lopulta tosi nopeasti. Iso tekijä oli sekin, että tämä on paikallinen talo: aiemmissa töissä kiersin ympäriinsä, nyt voin vaikuttaa kotipaikkakunnaltani.  

Jarkko: Herra Koiviston (Tampereen Puhelimen palvelujohtaja Kari Koiviston) puhelusta se lähti: olimme entisiä kollegoita ja olin ”isossa maailmassa” nähnyt jo kaiken. Täällä kiinnosti vapaus ja mahdollisuus tehdä isoja juttuja puhtaalta pöydältä. Se, mitä tuotteistetaan, on uutta ilman vanhan rasitteita. On tietynlainen paluu juurille, kun pääsee segmentoidusta, korkean hierarkian organisaatiosta taloon, jossa toimitaan ”leanisti”, sopivasti toistemme iholla.

 

 

 

MIHIN TAMPEREEN PUHELIN ON MATKALLA?

 

John: Kohti uusia haasteita ja mahdollisuuksia! Luulen, että tulevaisuudessa painoarvoa tulee yhä enemmän iot-puolelle ja internetin älyyn, se on iso trendi ja mahdollistaa laajoja sovelluksia.
 

Jukka: Yhä merkittävämpään asemaan Suomessa luotettavana ICT-palvelutarjoajana. Turku – Helsinki – Tampere -kolmiossa on iso kasvun mahdollisuus. Meillä vallitseva asiakaslähtöinen palveluasenne ja matala organisaatio ovat kilpailuvaltti: isommissa organisaatioissa hierarkiaan hukkuu ja prosessit hidastuvat; täällä sama palvelukulttuuri elää yksiköstä toiseen ja hierarkia on matala, jolloin päätökset tehdään nopeasti ilman byrokratiaa.
 

Jarkko: Aiemmin täällä on tehty IT:tä; nyt isolla kädellä ICT:tä. Ja siinä ollaan siirtymässä ”next levelille”. Nykyisellä ICT-kokoonpanolla alkaa olla vahva tietämys pk-seudun markkinasta, siitä mitä siellä halutaan ja miten se tuotetaan. Tampereen Puhelin on lähdössä nousuun raketin lailla. 

 

 

 

MITÄ ASIAKKAAT SITTEN ODOTTAVAT?  

John: Luottamusta taitoomme. Vaikka help deskissä päästään hyvin lähelle asiakasta myös etänä ja virtuaalimaailma tulee kehittymään uusiin sfääreihin, tarvitaan yhä enemmän asiakasymmärrystä. Help desk voi hoitaa 90 % ongelmakohdista etänä, mutta asiakasymmärrykseen perustuva kehittäminen tapahtuu aina läsnä. 

Jukka: Henkilökohtaisuutta. Sitä, että näytämme, keitä olemme ja mitä teemme. Asiakas hakee ohjaavaa otetta: meillä on asiantuntemus ja pystymme näkemään asiakasta pidemmälle, miten ICT kehittyy ja miten sen valossa kannattaa viedä bisnestä eteenpäin. Itse edustan tietohallintoa, ja haluamme näyttää Tampereen Puhelimessa esimerkkiä siitä, miten tietohallinto voi tukea liiketoimintaa ja toimia mahdollistajana, ei pelkkänä kulueränä. 

Jarkko: Tuotetasolla Microsoftin pilvipalvelut mahdollistavat asiakkaan iholle menemisen ja asiakkaan ymmärtämisen aivan uudella tasolla. Asiakaskokemustasolla odotetaan jatkuvaa kehittämistä. Perinteinen IT-bisnes on myynyt järjestelmiä; me myymme liiketoiminnan kehittämistä ICT:n keinoin.

 

Tiedotteet

Asiakaspalvelu & Tuki

03 455 1000

asiakaspalvelu
@elmo.fi

Avoinna arkisin klo 8-20

Yritysasiakaspalvelu

Sopimus- ja laskutusasiat
03 455 2000
yritysasiakaspalvelu
@elmo.fi

Häiriöilmoitukset

Palvelu toimii 24/7.
03 455 3000
hairioilmoitukset@tampereenpuhelin.fi

Yritystuki

Ota yhteyttä, kun tarvitset tukea palveluidemme käytössä.
03 455 4000
yritystuki@tampereenpuhelin.fi