Tampereen Puhelin on nyt ICT Elmo Oy

Tampereen Puhelin kasvoi ulos paikallisista rajoista, vaihtoi nimekseen ICT Elmo Oy ja hakee vahvaa kasvua pääkaupunkiseudun markkinasta.

Tampereen Puhelin jää aputoiminimeksi, mutta muutoin nimi jää historiaan.

• Olemme palveluissamme ja toimialueessamme kasvaneet ulos vanhasta. Sisäisesti olemme uudistaneet organisaatiorakenteita, poistaneet johtoryhmän sekä antaneet valtaa ja vastuuta tekijöille. Uuden nimen aika oli viimeistään nyt, toimitusjohtaja Janne Aaltonen perustelee.

Helsingin lisäksi odotettuna kasvualueena liiketoiminnassa tulee olemaan Turun seutu.

Uusia palveluita ja tekijöitä

Aaltonen painottaa, että toiminta säilyy, vaikkakin laajenee. Niin yritykset, taloyhtiöt kuin niiden asukkaat ovat jatkossakin Elmon palveluiden piirissä.

• Asiakassegmentit eivät muutu ja painopiste on edelleen Tampereen seudulla. Kysyntä yritysten bisnestä tukeville ICT-ratkaisuille on kuitenkin kasvussa, ja nykyisillä palveluillamme voimme murtaa paikallisia rajoja ja nousta valtakunnalliseksi kärkitoimijaksi, Aaltonen uskoo.

Vaikka alan tekijöitä revitään nyt käsistä, tamperelaisyritys on ollut nosteessa ja onnistunut rekrytoimaan raudanlujia asiantuntijoita ICT-palveluihinsa.

• Olemme kaukana lähtökohdastamme, jossa tarjosimme tietoliikenneyhteyksiä ja korjasimme niiden ongelmia. Missionamme on vauhdittaa yritysasiakkaidemme kasvua, uusiutumista ja kilpailukykyä. Viemme asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden uudelle tasolle tuomalla palvelumuotoilun menetelmät käyttöön myös ICT-palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen, Aaltonen sanoo.

Fokuksessa ovat tällöin ICT-ulkoistuksen, integroinnin ja älykkäiden sovellusten ratkaisut. Vielä tänä syksynä on luvassa isoja uutisia IOT-palveluiden parista.

Kasvulukuja vauhdittaa Teal-organisaatiokulttuuri

Kasvutahdin odotetaan jatkuvan hurjana: Elmo tulee palkkaamaan yli 100 uutta asiantuntijaa tulevina vuosina, ja liikevaihdon odotetaan tänä aikana kolminkertaistuvan.

Tekemistä vauhdittaa itseohjautuva Teal-organisaatiokulttuuri, jota yrityksessä on rakennettu vuodesta 2015.

• ICT-alalla on perinteisesti toimittu hyvin hierarkisesti, mutta meidän tavoitteemme on luoda kirkkaasti erilainen asiakaskokemus, joka syntyy poikkeuksellisesta tavastamme toimia työyhteisönä. Matala hierarkia, itseohjautuvuus ja palvelumuotoilun menetelmien integrointi läpi koko organisaation ovat siinä avainasemassa, Aaltonen sanoo.

Lisätietoja:

Janne Aaltonen

ICT Elmo Oy

janne.aaltonen@elmo.fi

GSM: 050 359 8285

www.elmo.fi

Ajattelemme kaiken aina asiakkaan näkökulmasta. Miten hän haluaa kommunikoida. Mitä hän tarvitsee, miten hän saa oman työnsä parhaiten hoidettua, mitä hän haluaa tietää ja mitä ei. Ja miten voimme auttaa häntä nopeasti ja jopa ennen kuin ongelmia ilmenee. Teknologian osaaminen – mielellään muita alan toimijoita parempi sellainen – on perusasia. Kilpailukeinomme on asenne. Tunnemme asiakkaamme ja osaamme ennakoida tulevia tarpeita. Lupia ja mielipiteitä ei tarvitse kysellä mistään pääkonttorista. Jokaisella työntekijällä on päätösvalta, joten voimme ryhtyä toimeen heti tarpeen vaatiessa. Jos työaika alkaa loppua, sitä venytetään ja homma hoidetaan. Osaamme IT-jargonia, mutta emme puhu sitä. Teemme asiakkaan päivästä hyvän.