Turvapaketin käyttöönotto

Safe Avenue-palvelu

Palvelun asentamiseksi tarvitset tunnukset. Mikäli sinulla ei ole vielä tunnuksia tai olet unohtanut käyttäjätunnukset tai salasanasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palveluun kirjaudutaan osoitteessa https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/gridit/

Turvapaketti-palvelun asennus

1. Valitse Omahallinta-palvelussa kohta Tilatut palvelut.

2. Ohjelma avaa Turvapaketti-palvelun hallintaikkunan, josta käynnistät palvelun asennuksen haluamallesi laitteelle. Huom! Joillakin käyttäjilla palvelussa näkyy järjestelmän automaattisesti lisäämä laite nimellä 'My Device'. Poista se klikkaamalla laitteen nimen perässä näkyvää ruksia ja jatkakaa asennusta ohjeen mukaisesti.

3. Klikkaa hallintaikkunassa olevaa Asenna-painiketta.

4. Ohjelma avaa 'Valitse ympäristö' -näkymän. Valitse, mihin ympäristöön (Mac, Android tai Windows) haluat asentaa Turvapaketin.

5. Ohjelma avaa 'Nimeä laite' -näkymän. Nimeä laite selkeästi tunnistettavalla nimellä, esimerkiksi omalla etunimelläsi "Maijan kone". (Laitteen nimi voi olla korkeintaan 16 merkkiä pitkä.) Klikkaa Seuraava-painiketta.

6. Ohjelma avaa 'Lataa ja asenna' -näkymän.

A) Mikäli olet kirjautunut Omahallintaan koneelta, jolle haluat asentaa Turvapaketin, klikkaa Lataa-painiketta.

B) Mikäli olet kirjautunut Omahallintaan eri koneelta kuin mihin haluat Turvapaketin asentaa, niin kirjoita 'Sähköposti'-kenttään sähköpostiosoite, johon haluat asennuslinkin lähettää. Klikkaa lopuksi Lähetä-painiketta. Ohjelma lähettää sähköpostiisi asennuslinkin, jota klikkaamalla asennus käynnistyy.

7. Nyt ohjelma käynnistää F-Secure Turvapaketti-palvelun asennuksen koneellesi. Klikkaa Suorita-painiketta ja etene asennusohjelman ohjeiden mukaisesti.


Asennusoikeuksien hallinnointi

Turvapaketti-palveluun kuuluvien asennusoikeuksien hallinnointi onnistuu Tilatut palvelut-osiossa, jossa näet kaikki eri laitteet (mobiili, tabletti tai pc-laitteet), joihin tietoturva on jo asennettu. Kun haluat asentaa tietoturvan uuteen laitteeseen, paina Asenna-painiketta. Näet myös käytössä olevien lisenssien eli asennusoikeuksien määrän.

 

Etkö löytänyt etsimääsi? Käytä alla olevaa hakua tai pirauta meille!


Asiakaspalvelu & Tuki

03 455 1000

asiakaspalvelu
@elmo.fi

Avoinna arkisin klo 8-20

Ilmoita häiriöstä

03 455 3000

hairioilmoitukset
@tampereenpuhelin.fi

24 h palvelu

Palvelupiste

Hämeenkatu 28, Tampere
Avoinna arkisin klo 10 - 18